Informacje o projekcie | Biuletyn Informacji Publicznej GUS | GUS - Portal Informacyjny

Biuletyn Informacji Publicznej GUS

Informacje o projekcie

Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej (ZSMSES)

 

Projekt „Zintegrowany System Monitorowania Sektora Ekonomii Społecznej” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020, Oś priorytetowa: II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji,  Działanie 2.9 Rozwój ekonomii społecznej i realizowany przez Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej (MRiPS) w partnerstwie z Głównym Urzędem Statystycznym (GUS).

Wartość projektu: 5 757 769,84 zł, w tym: 4 852 648,42 zł środki unijne (84,28%) oraz 905 121,42 zł środki krajowe (15,72%).

Okres realizacji projektu: 1 czerwca 2016 – 30 czerwca 2023

Celem projektu jest stworzenie trwałego i kompleksowego systemu monitorowania kondycji sektora ekonomii społecznej i ogólnodostępnego narzędzia internetowego, w którym będą prezentowane kluczowe wskaźniki.

W projekcie będą realizowane następujące działania:

1. Komponent diagnostyczno-analityczny:

  1. Identyfikacja i analiza użyteczności istniejących źródeł danych
  2. Spotkanie konsultacyjne z Regionalnymi Ośrodkami Polityki Społecznej
  3. Międzynarodowe seminarium metodologiczne
  4. Konsultacje społeczne nt. zakresu źródeł danych

2. Komponent koncepcyjny

  1. Opracowanie metodologii gromadzenia, integracji i przetwarzania istniejących danych
  2. Identyfikacja luk informacyjnych i opracowanie metodologii pozyskiwania brakujących danych
  3. Opracowanie metodologii rachunku satelitarnego
  4. Opracowanie koncepcji narzędzia informatycznego
  5. Konsultacje społeczne założeń koncepcji systemu monitorowania sektora ekonomii społecznej

3. Komponent wdrożeniowy

  1. Pilotażowe zebranie brakujących danych
  2. Opracowanie kart wskaźników do systemu monitorowania ekonomii społecznej
  3. Opracowanie danych do zasilenia narzędzia informatycznego
  4.  Opracowania analityczne
  5. Przygotowanie projektu karty badania
  6. Budowa narzędzia informatycznego
  7. Szkolenia i doradztwo dla pracowników prowadzących badania statystyki publicznej
  8. Naliczenie tablic wynikowych do zasilania narzędzia
  9. Analiza przekrojowa kondycji sektora ES
  10. Przegląd danych dotyczących usług społecznych
  11. Przegląd systemu pod kątem ustawy o es i aktualizacji KPRES

4. Komponent upowszechniający

  1. Udostępnienie narzędzia informatycznego na stronie internetowej
  2. Szkolenia dla pracowników instytucji publicznych
  3. Szkolenia dla pracowników informatoriów statystycznych
  4. Weryfikacja możliwości włączenia opracowanych w projekcie wskaźników do Banku Danych Lokalnych

Szczegółowych informacji na temat realizacji projektu udziela Wydział Badań i Analiz Gospodarki Społecznej w Departamencie Badań Społecznych GUS.
Telefon kontaktowy: 22 608 31 79.

Podmiot publikujący
Główny Urząd Statystyczny
Aktualizacja informacji
Użytkownik Data Akcja Wersja
Agnieszka Maciejska 17.05.2023 12:03 Edycja 18
Agnieszka Maciejska 17.05.2023 11:46 Edycja 17
Dariusz Mazurek 22.06.2022 12:56 Edycja 16
Mirosław Dziewit 03.01.2022 14:06 Edycja 15
Magdalena Zarodkiewicz 18.01.2021 10:27 Edycja 14
Magdalena Zarodkiewicz 18.01.2021 09:19 Edycja 13
Magdalena Zarodkiewicz 18.01.2021 09:17 Edycja 12
Mirosław Dziewit 18.06.2020 09:24 Edycja 11
Beata Zawistowska 08.02.2019 15:11 Edycja 10
Beata Zawistowska 08.02.2019 15:11 Edycja 9
Mirosław Dziewit 05.12.2018 10:15 Edycja 8
Tomasz Pudłowski 15.09.2017 15:23 Edycja 7
Alicja Koszela 03.08.2017 14:03 Edycja 6
Alicja Koszela 03.08.2017 10:31 Edycja 5
Alicja Koszela 03.08.2017 10:30 Edycja 4
Alicja Koszela 03.08.2017 10:29 Edycja 3
Alicja Koszela 03.08.2017 10:29 Edycja 2
Alicja Koszela 02.08.2017 16:05 Publikacja 1